Week 4: Singburi weeshuis

29 maart 2013 - Sing Buri, Thailand

Dag lieve allemaal,

Snel nog een blogje schrijven voordat ik weg ben uit Singburi en naar Laos afreis om daar Bjorn en Kees te meeten, jeeej!!:D Ik ben al weer bijna 4 weken van huis, ik kan het haast niet geloven!

De afgelopen week was het dus de bedoeling dat ik Engelse les zou geven op een zomerkamp. Helaas liep het allemaal anders dan gepland.. Exact deze week was er geen zomerkamp, dus het lesgeven kon niet doorgaan. In plaats daarvan gingen we daarom naar een weeshuis in Inburi. Op zich was het oke, maar het was dus niet helemaal wat ik verwacht had van deze week. Dus vandaar deze week een iets korter en minder spectaculair verslag.

Maandag was mijn eerste dag in het weeshuis in Singburi. Er waren ongeveer 10 jongens in de leeftijd van 9 - 13 jaar. We hebben wat getekend met de kids en geprobeerd ze wat te leren over vormen, kleuren en het alfabet in het Engels. Daarnaast hebben we gevoetbald, al was dat niet voor hele lange duur, want wat is het ongelofelijk warm hier!! Soms wel 40 graden en dan hou je een potje voetbal niet lang vol..

Dinsdag hadden we ons voorgenomen om echt iets nuttigs te gaan doen. Dus we hebben de kwasten in handen genomen en zijn muren donkerblauw gaan verven. 's Avonds gingen we naar een avondmarkt.  Daarna zijn we nog even de bar tegenover Twin House ingedoken om heerlijke Mai Thai te drinken. Al snel waren we drankspelletjes aan het doen en vloeide de alcohol rijkelijk. Zo erg, dat ik op gegeven moment aan het valspelen was haha.. Ik moest drinken en deed alsof ik aan het drinken was door een rietje, maar dat was dus niet het geval. Ida had me door en vandaar dat ik vanaf dat moment 'cheater' genoemd werd door Ida..:p

Ook woensdag zijn we weer flink aan het schilderen gegaan. We waren ongeveer op de helft toen het tijd was voor de lunch. Na de lunch gingen we naar het zwembad. Even lekker verkoeling in de hitte hier! 's Avonds gingen we BBQ'en op z'n Thais. Gezellige boel! Er wordt daar altijd wel leuke muziek gedraaid en ook Gangnam style kwam die avond voorbij. De kids daar gingen helemaal los, echt te schattig!:) Na de BBQ hebben we een film gekeken 'Pitich Perfect'. Hoge kwaliteit (not)!:p Maar we hebben wel gelachen! Daarna was het tijd voor mijn ontgroening in de beerpong. Esther en ik bleken beiden talent te hebben haha..

Donderdag gingen we weer verder met de muren, we waren echt bijna klaar aan het einde van de dag. En dat was maar goed ook, want ik was het verven al aardig beu aan het worden..:p 's Avonds gingen we de verjaardag van Kim, het zoontje van de eigenaren van de bar, vieren. We hadden met z'n allen geld bij elkaar gelegd en een speelgoedhelikopter en taart voor hem gekocht. Hij werd er helemaal verlegen van, maar was ons heel erg dankbaar!:) Wij zijn die avond lekker aan de Mai Thai gegaan en hebben met een grote groep gekingst.

Vandaag, vrijdag dus, was de laatste dag in het weeshuis. Binnen no time waren we klaar met de laatste muren blauw verven. Dus na de lunch zijn Esther en ik naar een ander gebouw gegaan en hebben we ons op het artistieke pad begeven. Voor het resultaat zie de foto's!;) Vanavond is ons laatste avondje hier. We gaan lekker film kijken met een aantal meiden en duiken voor de laatste keer de bar in hier. Morgen ga ik samen met Esther terug naar Bangkok, we zullen nog samen eten en dan is het tijd voor het afscheid. Wel raar aangezien we ruim 3 weken met elkaar hebben opgetrokken. Maar goed, het is tijd voor een nieuw avontuur en wie weet zien Esther en ik elkaar nog in Cambodja! Zaterdagavond zal ik de nachttrein richting Laos nemen, waar ik zondagochtend vroeg aan kom. Ik zal dan een half dagje in Vientiane (hoofdstad Laos) zijn waarna ik aan het einde van de middag het vliegtuig neem naar Luang Prabang. Daar wachten Bjorn en Kees met smart op me!;) Ik kijk er naar uit om de komende tijd weer lekker zelf te bepalen wat ik op een dag doe, wat ik eet en ga zo maar door. Al waren de afgelopen paar weken absoluut een geweldige start van mijn reis, ik heb ontzettend genoten!

Dag lieve allemaal, ik wens jullie fijne paasdagen! xx

PS Ik zou jullie graag wat zon sturen!;)

1. Miranda:
    Hey Anne,
    Weer een goede reis toegewenst en heel veel plezier met Bjorn
    Geniet ervan samen !
    We zullen aan je denken, als we zondag met Pasen met zijn alle bij Oma zijn xxx MMmf
  2. Petra:
    Dag lieve Anne,
    ook al had ik jouw verhaal "live" gehoord via Skype toch leuk om het weer te lezen! Wel fijn dat we konden skypen; zo ver weg en toch dichtbij! Goede reis met de nachttrein en vliegtuig! En een goed wederzien met Bjorn en Kees ;-) Een spannend avontuur ligt weer op jou te wachten..
    We zullen morgen speciaal aan jou denken bij de oma's.
    Liefs mama xxx
  3. Juud:
    Lieve An,

Die zon is zeer welkom hier... Brrr wat is het koud! En die sneeuw blijft maar vallen.. Maar ik klaag niet hoor, over een tijdje ben ik er ook!

Jammer van de Engelse lessen, maar goed.. Ik hoop dat je er niet al te veel mee zit, want ach, je hebt er maar weer een hele mooie ervaring bij! Nu lekker gaan genieten met Bjorn en Kees! Doe je B de groeten?

Kus kus
  4. Yvonne freericks:
    Hoi Anne,
    Wat een avonturen maak je mee ! Fijn dat je het allemaal redelijk goed verloopt. Je adres hebt ik van je moeder gekregen, vandaar mijn berichtje. Succes met alles en fijne
    Paasdagen ! Groetjes, Yvonne Freericks.
  5. Pa:
    31 maart 2013
    Door de mooie verhalen kan ik in gedachten met jou mee reizen en voel ik de warmte waardoor het hier ook "weer" aangenamer is. Leuk dat je Bjorn gaat ontmoeten en jullie verhalen kunt delen. XX Pa